ChihiraAico is an advanced humanoid robot designed by Toshiba, (9) ______. She made her debut at the CEATEC electronics show in Japan in 2014, showcasing her ability to communicate and interact in ways that closely mimic human behavior. Her design combines cutting-edge robotics and artificial intelligence (AI) technology (10) ______. ChihiraAico is capable of speaking multiple languages, engaging with people at exhibitions, and even providing directions at shopping malls and tourist centers.
(11) ______, ChihiraAico and robots like her are intended to bridge the gap between humans and machines, offering personalized services and enhancing customer experiences. She is equipped with sensors, voice recognition software, and realistic facial expressions (12) ______. This enables her to respond naturally to questions, recognize emotional cues, and perform practical tasks like delivering information to visitors
As AI technology continues to evolve, (13) ______. In the future, humanoid robots may become indispensable helpers in various public and private sectors, bringing unprecedented levels of convenience and interaction to our lives.
(Adapted from https://www.therobotreport.com/)
Question 9.
A. making its primary debut in commercial software development
B. that replaces industrial robots in manufacturing facilities
C. developed as a project aimed at healthcare and service industries
D. which was built specifically for factory automation
Giải thích:
DỊCH BÀI:
|
ChihiraAico is an advanced humanoid robot designed by Toshiba, developed as a project aimed at healthcare and service industries. She made her debut at the CEATEC electronics show in Japan in 2014, showcasing her ability to communicate and interact in ways that closely mimic human behavior. Her design combines cutting-edge robotics and artificial intelligence (AI) technology enabling her to communicate and display human-like emotions. ChihiraAico is capable of speaking multiple languages, engaging with people at exhibitions, and even providing directions at shopping malls and tourist centers.
|
ChihiraAico là một người máy hình người tiên tiến được thiết kế bởi Toshiba, được phát triển như một dự án hướng đến ngành chăm sóc sức khỏe và dịch vụ. Cô ấy đã ra mắt tại triển lãm điện tử CEATEC ở Nhật vào năm 2014, thể hiện khả năng giao tiếp và tương tác theo cách mô phỏng gần giống hành vi của con người. Thiết kế của cô ấy kết hợp công nghệ robot và trí tuệ nhân tạo (AI) tiên tiến cho phép cô giao tiếp và thể hiện những cảm xúc như con người. ChihiraAico có khả năng nói đa ngôn ngữ, tương tác với những người ở triển lãm, và thậm chí là cung cấp chỉ dẫn tại các trung tâm mua sắm và trung tâm du lịch.
|
Beyond simple programmed responses, ChihiraAico and robots like her are intended to bridge the gap between humans and machines, offering personalized services and enhancing customer experiences. She is equipped with sensors, voice recognition software, and realistic facial expressions to enhance user comfort and interaction with artificial systems. This enables her to respond naturally to questions, recognize emotional cues, and perform practical tasks like delivering information to visitors.
|
Vượt ra ngoài những phản ứng được lập trình đơn giản, ChihiraAico và các người máy như cô có mục đích thu hẹp khoảng cách giữa con người và máy móc, mang đến các dịch vụ được cá nhân hóa và nâng cao trải nghiệm của khách hàng. Cô ấy được trang bị với các cảm biến, phần mềm nhận diện giọng nói, và biểu cảm gương mặt thực tế để nâng cao sự thoải mái và tương tác với các hệ thống nhân tạo của người dùng. Điều này cho phép cô ấy phản hồi tự nhiên với những câu hỏi, nhận diện dấu hiệu cảm xúc, và thực hiện các công việc thực tế như truyền tải thông tin cho các khách tham quan.
|
As AI technology continues to evolve, humanoid robots will be commonplace in daily life activities. In the future, humanoid robots may become indispensable helpers in various public and private sectors, bringing unprecedented levels of convenience and interaction to our lives.
|
Khi công nghệ AI tiếp tục phát triển, robot hình người sẽ trở nên phổ biến trong các hoạt động thường ngày. Trong tương lai, người máy hình người có thể trở thành những người giúp sức không thể thiếu trong các lĩnh vực công và tư, mang lại sự tiện lợi và tương tác chưa từng có cho cuộc sống của chúng ta.
|
A. ra mắt lần đầu tiên trong phát triển phần mềm thương mại => Không hợp lý
B. cái mà thay thế người máy công nghiệp trong các cơ sở sản xuất => Sai vì mệnh đề quan hệ có dấu phẩy không dùng that.
C. được phát triển như một dự án hướng đến ngành chăm sóc sức khỏe và dịch vụ
D. cái mà đã được xây dựng đặc biệt cho tự động hóa nhà máy => Không hợp lý
Tạm dịch:
ChihiraAico is an advanced humanoid robot designed by Toshiba, developed as a project aimed at healthcare and service industries. (ChihiraAico là một người máy hình người tiên tiến được thiết kế bởi Toshiba, được phát triển như một dự án hướng đến ngành chăm sóc sức khỏe và dịch vụ.)
→ Chọn đáp án C
Question 10.
A. allowing her to perform repetitive tasks without fatigue
B. meant to increase efficiency in industrial production lines
C. designed for wide-scale manufacturing improvements
D. enabling her to communicate and display human-like emotions
A. cho phép cô thực hiện những công việc lặp đi lặp lại mà không mệt mỏi
B. nhằm tăng hiệu quả trong dây chuyền sản xuất công nghiệp
C. được thiết kế cho những cải thiện sản xuất quy mô lớn
D. cho phép cô giao tiếp và thể hiện những cảm xúc như con người
Câu phía trước có đề cập ‘her ability to communicate and interact in ways that closely mimic human behavior’ (khả năng giao tiếp và tương tác theo cách mô phỏng gần giống hành vi của con người). Do vậy, hợp lý nhất ta chọn D.
Tạm dịch:
Her design combines cutting-edge robotics and artificial intelligence (AI) technology enabling her to communicate and display human-like emotions. (Thiết kế của cô ấy kết hợp công nghệ robot và trí tuệ nhân tạo (AI) tiên tiến cho phép cô giao tiếp và thể hiện những cảm xúc như con người.)
→ Chọn đáp án D
Question 11.
A. Unlike other industrial models
B. Though initially limited in usage
C. Beyond simple programmed responses
D. Built to provide manual labor solutions
A. Không giống như những dòng công nghiệp khác
B. Mặc dù bị hạn chế công dụng ban đầu
C. Vượt ra ngoài những phản ứng được lập trình đơn giản
D. Được xây dựng để cung cấp các giải pháp lao động chân tay
Tạm dịch:
Beyond simple programmed responses, ChihiraAico and robots like her are intended to bridge the gap between humans and machines, offering personalized services and enhancing customer experiences. (Vượt ra ngoài những phản ứng được lập trình đơn giản, ChihiraAico và các người máy như cô có mục đích thu hẹp khoảng cách giữa con người và máy móc, mang đến các dịch vụ được cá nhân hóa và nâng cao trải nghiệm của khách hàng.)
→ Chọn đáp án C
Question 12.
A. to enhance user comfort and interaction with artificial systems
B. contributing to machine learning through repetitive tasks
C. for recognizing patterns in industrial environments
D. thus eliminating all forms of human interaction from daily life
A. nâng cao sự thoải mái và tương tác với các hệ thống nhân tạo của người dùn
B. góp phần vào học máy thông qua những công việc lặp đi lặp lại
C. để nhận diện các đặc tính trong môi trường công nghiệp
D. từ đó loại bỏ tất cả hình thức tương tác của con người ra khỏi cuộc sống hàng ngày
Tạm dịch:
She is equipped with sensors, voice recognition software, and realistic facial expressions to enhance user comfort and interaction with artificial systems. (Cô ấy được trang bị với các cảm biến, phần mềm nhận diện giọng nói, và biểu cảm gương mặt thực tế để nâng cao sự thoải mái và tương tác với các hệ thống nhân tạo của người dùng.)
→ Chọn đáp án A
Question 13.
A. humans can expect to be obsolete in various roles
B. humanoid robots will be commonplace in daily life activities
C. society will abandon personal interactions altogether
D. more jobs will be automated than ever before
A. con người có thể trở nên lỗi thời trong nhiều vai trò khác nhau
B. những người máy hình người sẽ phổ biến trong các hoạt động thường ngày
C. xã hội sẽ từ bỏ hoàn toàn tương tác cá nhân
D. nhiều việc làm sẽ được tự động hóa hơn bao giờ hết
Tạm dịch:
As AI technology continues to evolve, humanoid robots will be commonplace in daily life activities. (Khi công nghệ AI tiếp tục phát triển, robot hình người sẽ trở nên phổ biến trong các hoạt động thường ngày.)
→ Chọn đáp án B